oktober 7, 2024

Ny guide: Digitala verktyg i förskolan- när är det ok?

Idag släpps en ny guide som syftar till att ge förskollärare, föräldrar och beslutsfattare stöd i hur digitala verktyg kan användas medvetet och pedagogiskt i förskolan. Lanseringen kommer i ljuset av den pågående debatten, där förslag om en “skärmfri” förskolemiljö […]
september 18, 2024

Sveriges digitala kompetens faller och riskerar vår konkurrenskraft- ansvarsutkrävande måste till

Sveriges digitala kompetens står stilla och riskerar att falla ytterligare, vilket hotar vår konkurrenskraft och vårt välstånd. Trots EU:s ambitiösa mål inom ramen för Digital Education Action Plan (DEAP) ligger Sverige efter, särskilt när det gäller unga vuxnas digitala färdigheter. […]
juni 12, 2024

CHEMX Education vill minska språkbarriärerna i våra mångkulturella klassrum

Vi har intervjuat Terence Wayburne , grundare och affärsutvecklare på CHEMX Education, ett edtechföretag med åtta anställda som erbjuder en tvåspråkig plattform för undervisning i naturvetenskapliga ämnen. Underlättar undervisning i komplexa ämnen i mångkulturella klassrum CHEMX Education har utvecklat en […]
maj 21, 2024

Branschrapport: Edtechbarometern 2024: Funkar edtech?

Årets branschrapport Edtechbarometern 2024: kvalitetssäkring och AI-genomslag i svensk edtech  Nu släpper Swedish Edtech Industry sin femte branschrapport om svensk edtech: “Edtechbarometern 2024: Funkar edtech?” En brännande fråga i dagens debatt. Barometern visar på en bransch som är tydligt präglad […]